perjantai 31. maaliskuuta 2017

Tasan 4 vuotta sitten

4 vuotta sitten, 31.3.2013, oli yksi elämäni hienoimmista päivistä. Olimme silloin perheen yhteisellä jokavuotiselle Lapin matkalla.
Tunturissa hiihdeltiin Hetta-Pallas reitillä.
Näihin samoihin kellon aikoihin hiihdin tuntureilla silloisen poikaystäväni kanssa. Olimme juuri nousseet tunturin laelle. Odotin innoissani, että saan laskea alas hurjaa vauhtia. Maisemia olin ihastellut jo noustessa, joten huipulle päästyä en malttanut enää odottaa ja lähdin käytännössä heti laskemaan. Kuulin poikaystävän sanovan, että odotahan hetki, mutta minä olin jo kovaa vauhtia menossa alaspäin.

Ei mennyt kovin kauaa, kun kaaduin. Se oli elämäni paras kaatuminen. Nauroin, makasin maassa ja huusin poikaystävälleni, joka tuli perässä, ettei käynyt kuinkaan. Hän laski viereeni ja nosti minut ylös. Tämän jälkeen hän ikään kuin myös itse oli kaatuvinaan. Hän polvistui. Minua kosittiin. Itkin onnesta. En voinut uskoa sitä todeksi. Vastasin heti myöntävästi. Olin ällikällä lyöty. Olin niin onnellinen ja rakastunut.

Koko loppumatkan hiihto meni kuin siivillä. Olo oli kevyt, häkeltynyt ja kutkuttava. Hymyilin yhtenään. Uskon, että suurin osa vastaantulijoista ihmetteli, että mikä ihmeen virne tuolla on kasvoilla.

Hiihdimme tulevan mieheni kanssa päivän aikana yhteensä n. 50 kilometriä. Ei tuntunut missään. Kaikki kolotukset ja väsymykset siltä päivältä oli tiessään. Olin onnellisin tuleva morsian koko Lapissa ja koko maailmassa.

Morsian -nimike on nyttemmin muuttunut vaimoksi. Vaimona olo on ollut mahtavaa. Olen edelleen hyvin onnellinen ja ennen kaikkea ylpeä saadessani olla juuri minun mieheni vaimo.

Kosinta oli mielestäni kekseliäs, kaunis ja omaperäinen. Olin täysin yllättynyt. En olisi ikinä voinut kuvitella, että minut kihlataan noissa itselleni tutuissa ja rakkaissa maisemissa. Ennen kaikkea tämä kosinta on yksi ikimuistoisimmista asioista, joita minulle on tapahtunut. Toivon, että en tule sitä koskaan unohtamaan.

Aion nauttia tästä kihlajaispäivästä kuohuvan ja hyvän ruoan merkeissä. Aurinkoa viikonloppuun!


2 kommenttia:

Kaunis kiitos kommentistasi!